Min hantverksbutik samt duktyngder

Så här ser min hörna ut, första dagen den är öppen, helt okej och första dagen sålde jag faktiskt för 500 kr!! så det kändes bra, vi har ju bara öppet tre dagar i veckan 3 timmar om dagen men varje liten sak är ju rolig.
Sen håller jag på att sy så att jag har lite mer när det är Ljusterö Hantverksmarknad den 5 juli. Ska sy så jag har lite mer klänningar till större barn, håller på att rita och sy en ny modell för barn upp till 7-8 år med smocksömnad i livet. Hoppas den blir bra... kommer bild på den förhoppningsvis under veckan som kommer.





Tyvärr så blir det inte så mycket upplagt på bloggen, delvis för att vi inte har någon bra dator med uppkoppling, och mina föräldrar, där jag sitter just nu har endast modem, så det tar sin lilla tid att ladda upp bilder så man orkar inte göra det så ofta.

Sedan har jag fått en förfrågan på duktynder i samma stil som mina bollörhängen, här är ett första försök...
Det får ju inte ta allt för lång tid, för då blir de ju lite dyra att göra, man vill ju helt inte ta för mycket, kanske 20 kr stycke eller 4 stycken för 60 kr... det är väl okej...
Klämmorna har jag hittat på JYSK det är gardinklämmor med en S-krok perfekt att sätta i duken och det är snygga.
Fanns i svart, antikbets och silver.





Sen här lite byxor jag har sytt...

 

Och sist min sons midsommarbyxor sydda av en handduk jag hittade i lill-stugan på kvällen till midsommarafton....
Jag sydde byxorna, mellan det att vi klädde stången och lunchen och sedan bar det ner igen till midsommarstången för dans och lekar.



Ps. tack till alla snälla kommentarer, jag är ledsen för att jag inte hinner runt och skriva på alla bloggar, men jag hinner bli halft tokigt när jag surfar eftersom det går så långsamt varenda gång man klickar på en ny sida...
Ska super surfa runt nästa gång jag är i kontakt med ett riktigt bredband!

Kommentarer
Postat av: Syster Blå

Hej! Vilka mysiga bilder från butiken! Ser så inspirerande ut!=o)



Är nybörjare i både bloggvärlden & syvärlden. Har länkat till dig under rubriken “Inspirerande bloggar”! Hoppas att det är ok! ?=O) //L

2008-06-30 @ 10:13:51
URL: http://systerbla.blogspot.com
Postat av: Gisela

Vad fint du fått i Magnus museum. Hoppas det kommer många besökare i sommar. Kul att du redan fått lite sålt där. De där orange/röda byxorna var ju urhärliga, vad är det för mysigt tyg? Vad roligt med klänningen som din syrra gjorde om till linne. Den ser jättehärlig ut. Lycka till på marknaden i helgen.

Vi hörs o ses!

Kram grannen

2008-07-01 @ 22:09:02
Postat av: Ett Tu Tre

Vad trevlig butiken ser ut att vara. Hoppas försäljningen går bra.

2008-07-08 @ 13:55:52
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: Antonhedvig

Your website is extremely interesting

2009-05-27 @ 10:25:53
URL: http://antonhedvig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0