Väska till mig och en i present

Jag sydde en väska i förrgår, till mig, bara till mig! I rött som är min favvofärg och lite grönt. Båda är gamla retrotyg som jag fått av min svärmor, ett underbara tyger. Det som satte sig på tvären, och som alltid sätter sig på tvären är att sy ihop väskan eftersom jag alltid fodrar den och då går minst två nålar av per väska, plus att banka i tryckknappen som stängning, jag sätter den alltid fel och så får min man komma och hjälpa mig ur krisen. När jag slagit mig både gul och blå samt svurit som ett helt piratskepp...

image283




Sedan har jag även sytt en väska som en present till min mans kusin som ska firas på lördag. Jag hoppas att hon gillar den här, jag har valt färger som ska passa en tonåring och jag har gjort den lite mindre än de jag vanligtvis gör. Alltid lika läskigt att ge till personer som  man känner...

image285




På hennes väska valde jag att täcka tryckknappen baksida med min logga eftersom den aldrig blir särskilt fin. Om ni undrar varför jag har en turkos dragkedja är det för att jag tydligen inte äger några svarta eller vita dragkedjor. Jag räknade jag har ca 50 dragkedjor i olika storlekar och gud hur många färger som helst men inte vit och svart. Men det blev en kul grej tyckte jag trots allt.

Nu är det fem veckor kvar till beräknad förlossning, men som sagt någon vecka tidigare får den lilla gärna komma. Känner mig allt mer som en blåval på torra land.

Kommentarer
Postat av: Kia

Fina väskor. Tyckte att det turkosa passar perfekt till väskan.
Bara 5v kvar och du orkar pyssla och stå i ....imponerande!

2008-03-05 @ 22:28:44
URL: http://barnsligtretro.bloggsida.se/
Postat av: Spenatmamman

Tryckknappstången från Prym är suverän! Kostar inte särskilt mycket och besparade mig många skrik och svordomar. Och snyggt blir det också :-)

2008-03-06 @ 09:55:56
URL: http://mammajobbar.wordpress.com
Postat av: Lucia

Tack för tipset om tången, ska genast kolla upp det. Senaste försöket till tryckknapp resulterade i en blodblåsa på tummen... aj!

2008-03-06 @ 19:33:47
URL: http://uplandsgarden.blogg.se
Postat av: Ett Tu Tre

Dina väskor är jättefina. Kul att kunna sy riktiga handväskor också. Apropå tryckknappar, jag har svårt att se vilken sida som ska vara upp eller ner på den ena delen (underdelens ovanstycke) och får ofta börja om. Man kanske borde införskaffa en sån där tång.
De sista veckorna är segast, man bara längtar efter "leverans". Håll ut, snart är du där!

2008-03-09 @ 14:17:28
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: áYeliqa

Jättefina väskor. Jag känner så väl igen mig vad gäller tryckknappar. Kanske skulle införskaffa mig en tång jag också

2008-03-11 @ 20:36:56
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com
Postat av: Reidarmary

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2009-03-03 @ 11:43:05
URL: http://reidarmary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0