Raglan tröjor i underbara nya tyger!

Tyglycka!
I måndags så kom ett stort härligt paket i lådan med tyg från Joftex, ni har säkert fått ni oxå som beställt det nya landskapstyget... det är ju så himmla snyggt. Love it, så det blev ju bara att sy en tröja direkt!  Underbar kvalitet och härliga färger. Tänkte först ha enfärgade ärmar, men jag kunde inte motstå att göra hela tröjan i tyget.

Hade även beställt gröna elefanter så det blev en sådan tröja oxå.





Älskar för tillfället att göra stickningar med min tvillingnål så nu har alla kläder sånna på alla sömmar, kläderna blir ju mera håll bara oxå, plus att det är snyggt tyger jag. Skulle dock hellre ha en cover pro men i väntan på pengar till en sådan blir det tvillingnål i alla sömmar. Det går det med.



Denna fick brun mudd i halsen och gröna mudd i ärmen, den är lite vid i halsen tycker jag..





Det blev även en orange brunt tröja i samma raglan mönster, denna med magficka, måste komma på olika sätt att använda upp 10meter orange joggingtyg, blev snyggt att kombinera med brunt joggingtyg i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ett Tu Tre

Tycker det mesta som sys i landskapstyget blir snyggt. Och en med enfärgade ärmar kan du ju alltid göra senare.

2008-11-05 @ 19:00:59
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: kaoz

Så fine trøyer!!!

2008-11-08 @ 13:04:17
URL: http://kaozbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0