Sjuka barn och insnöade

Jo, jo här blir det inte mycket gjort. Från söndag till tisdag kom vi ingen vart, vår 50 meter långa väg ut till landsvägen var täckt av 50-70 cm kompakt snö och bilarna var gömda under lika mycket, jag orkade typ skotta en gå väg till vedbon och runt huset så katterna hade någonstans att gå. På tisdagn så äntligen kunde vi låna en gräsklppare med snöplg så vi kunde röja en väg ut till landsvägen...
Så all min lediga tid har gått åt till att skotta samt att ta hand om alla sjukligar. Min son har i princip levt på saft och glass sedan i lördags, och min 7 månaders dotter har slutat äta och gått tillbaka till att helamma och mannen har legat som ett paket i soffan, förutom när han var tvyngen att gå och hjälpa till med snöplogen.
Men nu ska väl det då äntligen vända...

Idag fick jag iväg oss till öppna förskolan och tillbaka, jag packade dock ner filtar och extra mat samt barnvagnen i bilen ifall vi skulle åka ner i något dike men jag körde inte fast i snön fören vi kom hem igen men då såg jag huset och min man kunde putta mig loss.

Men idag är jag glad ändå, för mina nya visitkort från Vista print kom i lådan samt några reklamvykort jag gjort. Dessa ska jag dela ut på öppna förskolan för det är många som frågar om mina kläder där. Fick in några nya beställningar idag och fick även betalt för några jag gjort.


Har inget nytt men glömde visst att blogga om min vändsydda dagiskasse. Såg det på en annan blogg minns ej vilken. Men vågade testa själv och det blev ju bra. Lite pilligt när man skulle trä hela väskan genom mitten där det är så smalt men annars gick det smidigt och blev snyggt. Lite tokiga färger kanske men någon kanske gillar den. Den ska säljas på julmarknaden den 21 december som så mycket annat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG gillar den! Tycker den är jättesnygg!

2008-11-26 @ 20:45:47
Postat av: Anonym

inga bilder från Bromölla???

2008-11-27 @ 20:08:53
Postat av: Hea

Jag känner precis igen det där... med sjuka barn, snön osv... Dessutom låg alla fem i familjen samtidigt däckade i magsjuka i helgen, därtill snuva och hosta... Puh...!

Här blir inget gjort alls för närvarande...

2008-11-27 @ 21:31:16
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: florin

Oj, oj! Vilken härlig färg-klick!!!!

2008-11-28 @ 06:24:11
URL: http://www.florinpysslar.blogspot.com
Postat av: gulligan

Jättefin!!! Snygga tyger!!!

2008-11-29 @ 10:02:38
URL: http://gulligan.blogspot.com/
Postat av: helena

snygg väska, var hittade du mönstret till den? fina färger också :)

2009-07-12 @ 23:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0