Tröjor

Här kommer de två tröjorna som en mamma på öppna förskolan beställde av mig. Den röda är till hennes pojke och den rosa var till kusinen, den är lite utställd eftersom det var till en mullig flicka, den är lite vid så att den faller lite bättre.....

Tyget kommer som ni kanske redan sett, från E-slöljd. Älskar verkligen deras tyger. Ska köpa på mig massor när jag är på syfestivalen nu i november. Mönstret är ett eget som jag arbeteta om från något av ottrebres raglantröjor. De blir ju ofta lite stora i halsen men just den här har fuknat rätt bra men å  andra sidan så jag luvor hellre än halsmuddar, jag misslyckas alltid när jag gör halsringen.. vet ej varför men jag är en baddare på att göra luvor... :)

Sålde ju alla väskorna som ni såg inlägget nedan. Så nu har jag lite mer pengar. 300kr styck tar jag... men jag kanske borde höja, egentligen är det ju ruskigt billigt men det är svårt att ta betalt tycker jag. 250 tar jag för tröjorna och de tar ju lite fortare att sy. En väska tar ju nästan två timmar ibland lite mindre, kanske 1½, det är ju många sömmar. Men å andra sidan är tyget dyrare till tröjorna.





Den orange tröjan här nedan sydda jag till min son, härom kvällen, lätt att glömma bort att sy till sina egna när man får mycket besälllingar, imorgon är det dags för byxor, varken lill-tjejen eller killen har några muddiar i rätt storlek! Den är faktiskt snyggare än den ser ut, men blixten försörde hela bilden, plus att jag tagit den dirket från torktummlaren, borde nog fotat den innan jag tvättat den.


Kommentarer
Postat av: Ett Tu Tre

Sköna huvtröjor. Gillar modellen på den som är lite utsvängd. Ibland är det roligt att göra lite olika till tjejer och killar.

2008-10-27 @ 15:43:54
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0