Tröja till sonen

Har varit dålig på att sy till min son, vilket jag åtgärdade igår kväll med en modell som jag velat göra länge. Den var rätt enkel men härlig. Jag ville så gärna ha en bra rangaltröja med luva och när jag satt och bläddrade i gamla ottorbe hittade jag utställd tunika som jag sedan ritade om, så att den blev rak och lite kortare samt att jag la till spetsen på luvan, jag gillar sådana luvor.

sonen var nöjd i alla fall.

Mönster: omritad från ottobre höst-06
Tyg: E-slöjd.
Svårt: Det svåraste var att rita av mönstret eftersom jag hade mönsterpappret på landet, så det blev att använda smörpapper, kanske inte så ekonomiskt....








Sedan la jag in en bild på min mans kusin som fyllde arton i fredags då hon fick en polo, som jag visat tidigare plus en t-shirt som hon har på sig på bilden, hon gillade den så mycket att hon hade den när hon gick ut på kvällen med sina kompisar, så då var jag nöjd.
Grundmönstret till t-shirten är från ottobre kvinna, det första numret med sedan har jag förlängt den samt gjort urringen större och ärmarna kortare.

Kommentarer
Postat av: GOBLIgobli

Jag är också en sucker för långa spetshuvor. :-)

Och guuud vilken ursnygg t-shirt!!! Helt underbart tyg och färger. Förstår att hon tog den på sig ut!

2008-09-11 @ 21:06:04
URL: http://gobligoblisyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0