väskor och så lite mer väskor

Nu kommer ett långt inlägg med massor av bilder, jag har sytt mycket men inte haft tid att slå mig ner vi datorn, eftersom jag måste göra det efter barnen gått och lag sig eftersom min son blir så arg när jag sitter vid datorn eller så vill han sitta med och då vet man inte riktigt vad som sker...

Jag har oxå testat att sy mobilväskor, jag har gjort de vändsydda med en dold söm i botten och sen har jag en liten snodd så man kan få upp den ur väskan samt hålla själva mobilväskan i handen. Den knäpps endast med en liten knapp, gjorde några stycken få väl se på nästa marknad om de går att sälja... de var rätt roliga att göra och det går ju inte åt så mycket tyg. De blå till vänster är sydda i vaxduk och är på så vis, regntäta... och står nog lite fukt och sånt som även kan uppstå i en väska, t.ex. läckade nappflaskor och dylik...




Den här stora gick ner till min syster i bromölla som fick barn, den matchar hennes nya barnvagns väska som jag sytt, se nedan.





Sedan har jag även sytt två handväskor till, den ni ser i inlägget nedan gick även den till min syster, hon beställde den när hon var uppe hos mig i somras. Men här har ni två riktiga bling, bling väskor... sydda i äkta italenskt siden (samma som används i fina slipsar) den är underbart. Jag har fått tag i en hel kassa med massor av slipstyg (min mans farbror är ägare till stockholm kravatt, en av sveriges få slipstillverkare, så jag får alla hans provtyger, toppen!








och så lite näsduksfodral, hade klippt till dem redan i somras och tänkte,
ja, jag får väl sy dem, de är ju redan tillklippta och låg så fint i en hög bredvid
symaskinen.


Just det, hon fick en blöjpåse och en liten rosa mössa till flickebarnet.

Kommentarer
Postat av: Åsa

coolt med slipstyget.... klart du ska boka en fotograferingstid! börjar få rätt mkt bokningar i oktober nu, så boka så snart som möjligt så ni får en bra tid, så vi hinner ses lite efteråt också kanske.... så himla trist att vi missar 2-årskalaset...

2008-09-25 @ 11:07:42
URL: http://ozdeleau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0