lite mer kläder

Nja, mina inlägg är glesa och jag hinner knappt kolla runt bland mina bloggar som jag följer. Sjukdomar och trötthet sprider ett töcken över hela mina tillvaro känns det som. Orkar bara en bråkdel av det jag vill och det är mycket jag egentligen vill. Måla om hallen, lägga nya matta i trappan. Måla friggebon och fixa iordningen den så jag kan flytta in min lilla atelje där och få lite ordning på allt jag har sytt och ska sy.
Sen vill man oxå pyssla i trädgårde och njuta av det fina vädret.

Men jag har sytt lite, här kommer en enkelt linne med smocksöm. eget mönster men det finns liknade i både allt om handarbete maj 2008 och vårnumret av ottobre. även om det inte var så bra.

Linne med smocksöm
stl: 142





det är relativt enkelt och klädsamt att använda gummitråd. Första gånge hade jag små panik men nu har jag fått grepp om det. det gäller att spola upp gummitråden relativt hårt på underspolen och sätta trådspänningen på det högsta eller näst högsta och sedan är det bara att köra. Först tycker man inte att det drar ihop sig tillräckligt men det gör det. Man kan spaya lite med vatten när man är klar då drar tyget ihop sig och det blir supersnyggt!

Sen kommer ytterligare en tunika denna stil: 110 och med en söt spets nedtill.





Sista klänningen vågar jag knappt lägga upp, sydde de på landet med mammas symaskin och tyger som jag fått av en granne där ute, fick lite lust att sy och använde det jag hade för att försöka skapa en ny modell på klänning... gick väl så där. Tog lite för olika tyger men modellen känns rolig, måste hitta en tio åring jag kan prova den på bara.

den har en enorm magficka, och knäpps med fyra knappar framtill. Hade inget vitt foder tyg så det blev randigt. Blev hel knäppt men det blev ju i alla fall något nytt....

Nu ska jag snart gå och lägga mig, det är valborg imorgon och tokig som jag är har jag bjudit hela gatan och hälften kom så imorgon är vi 45 personer hemma hos mig, HJÄLP!!!! det känns lite mäktigt att få plats med alla, hoppas det blir varm så vi kan vara ute hela kvällen, annars blir det trångt. 15 barn inkl. min egna så det lär bli lite spring. men det ska bli kul att lära känna grannarna, vissa har jag knappt hälsat på tidigare så det ger alla en chans att umgås.





Kommentarer
Postat av: Anna

Wow, vad fina! Jag bara älskar den ljusgröna tunikan med spets!!

2009-04-30 @ 08:57:22
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Annika

oh vad fint linnet blev:)

Annika

2009-04-30 @ 17:42:49
URL: http://www.sandgatan.blogspot.com/
Postat av: Shamu

Så masse fint du har sydd!

Den øverste kjolen hadde en nydelig fasong!

2009-05-05 @ 20:50:27
URL: http://www.hobbyvimsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0