Ny tröjmodell

Ny modell på tröja! Jag vill gärna hitta en snyggt mönster som jag kan sy mina bomullströjor i. Har letat i ottobre, allt om handarbete och diverse andra tidingar och böcker. Hittade denna modell i den senaste burda tidningen. den är rätt enkel. VAnlig ärm, lite vidare än normalt och sen har man resår i halsen och i ärmen. Orginalet hade även en sprun framtid och knyband som satt fast i resåren men det skippade jag.

Är dock inte nöjd. den blev lite för bred eller så blev den för kort... något av dessa två i alla fall.
Skulle dock helst vilja ha en raglan modell, tycker dessa ärmar är snyggare och man kan göra roligare saker när man har två tyger.  Får väl ta med mig en drös med tidningar till Ljusterö i helgen och titta igenom dem igen och rita upp ett nytt mönster. Ska nog inte har resår nästa gång hellre en sprun tror jag, då blir det mer unisex!
Trots det blev det rätt bra. Tyget är ett tradera fynd ett påslakan från 70-talet.





Jag har sytt ner alla sömmar och sytt in resår i ärm och halslinning.

Sen vill jag även visa att våren äntlige har kommit till oss här Brottby, även om vi bor i stockholm så verkar det som om vårt lilla samhälle ligger två veckor efter resten av staden.



och sedan en halvtimme efter jag tog de här bilden välde dimman in på tomten.



Glad påsk alla bloggare och vänner!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jättesöt tröja och underbara bilder! Ha en skön Påsk!

2009-04-10 @ 08:20:55
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: kaoz

Jättesöt tröja i underbart tyg!! Glad Påsk:D

2009-04-13 @ 00:27:33
URL: http://kaozbloggen.blogspot.com/
Postat av: Ett Tu Tre

Vilket härligt tyg den här blusen har fått. Jag gillar modellen med rynk i halsen, men håller med om att sprund blir mer unisex. Men denna ger verkligen vårkänslor. Fint!

2009-04-13 @ 20:48:22
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: SiriR

For en søt bluse! Veldig fin, og fin blogg også:)

2009-04-20 @ 11:25:16
URL: http://sirisdesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0