Syfestival!

Nu kommer ett långt inlägg. Är ju lite dålig på att blogga från vecka till vecka. så ibland kommer det ett lite längre inlägg som kompensation. et tar tid även om det är jätteroligt. Jag är dock för höga ambitioner, redigerar bilerna för länge osv. Även om jag har sett andra som är jätteduktiga och gör otroligt snygga bloggar. tusen gånger bättre än mig.

Men jag har vart på syfestival och blev otroligt mycket fattigare, köpte dock bara tyg för 2000 kr (en förbättring från i höstas då jag blev nästan 3500 kr fattigare. Trots detta blev det ett stort hål i kassan men jag är glad ändå för jag har äntligen fått köpa min en ny maskin: En Pfaff coverlock coverstyle!!!!

 


Femtrådig med 18 olika sömmar och en ny värld öppnar sig. Jag har ju en husqvaran overlock, den ska jag behålla är nöjd med de men den här ska jag sy kantband och coverpro sömmar. Undebart. Ska hämta den på symaskinsgrottan på tisdag, kan knappt bärga mig. Fick den till mässpris 7000kr!!!! kostar vanligtvis runt 8700 kr!! så det var bra!

HÄr komme lite av de tyger, tråd och resårband jag köpte. (saknar fortfarande att det inte var någon som sålde tyg, nålar och andra sytillbehör.



Jag hittade randig trikå från E-slöjd samt lite enfärga trikå. Jag köpte massor av fin muddväv från MG-tyger samt några riktigt snygga prickiga och mönstrade tyge från dem. På tygvaruhuset hittade jag några fina stuvar bland annat de med thomas the train som min son älskar. Några tyger blev det även från Mjuka tyger älskar den randiga som egentligen är ett tyg från kalikå (fick bara 50cm det sista de hade kvar. Men jag är nöjd och glad och har massor av idéer. Behöver bara lite mer tid till att sy.

Vänner och släkt får gärna komma hit och leka med barnen så jag hinner sy...


Två till Öresund och två till shop.uplandsgarde.se


En undebar lite mössa i tyg från mg-tyger köpt för två år sedan den ska till dottern min.


Kommentarer
Postat av: kaoz

Grattis med ny maskin, og massor av fina tyger!!

Jättefina mössor, den sista var verkligen underbar!! Cool cars-tunika:)

2009-04-05 @ 14:27:19
URL: http://kaozbloggen.blogspot.com/
Postat av: Mopisen

Åh, verkar som du hittat mycket skoj på syfestivalen. :) Kul med ny maskin :)

2009-04-05 @ 18:24:52
URL: http://mopisen.blogspot.com/
Postat av: Pyret

Super! Det är bara att säga till så kommer vi över och busar med barnen så du får sy, sy, sy... :)

Kram!

2009-04-06 @ 16:02:31
Postat av: Ett Tu Tre

Vad kul med en ny maskin, och många härliga tyger.

Och lite tunnare vårmössor behövs ju nu några veckor framöver.

2009-04-06 @ 19:22:09
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: Åsa

haha, ja, inte billigt med mässor alla gånger... och vilket monster du fått hem. Grattis till nya leksaken!

2009-04-06 @ 22:57:22
URL: http://ozdeleau.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0