Tunika med bilar från cars

Här kommer den sista beställningen av tre tröjor som jag fick av en mamma på förskolan.
Jag har tidigare sytt en tunik med bilar från cars med i ett annat tyg, nu var det slut och vi hittade det här istället. et var oxå jättefint, tycke verkligen om de mörkblå botten.
Mönstret är omarbetat så många gånger så jag får nog kalla det mitt eget mönster.




Jag har sytt tröjan i ett bomullstyg jg har gjort ärmarna lite kortare än brukligt eftersom jag inte vill att de ska vara ivägen, trikå tyg är ju lätt att vika upp, det är inte lika lätt eller snyggt att göra det med ett bomullstyg.  Jag har fållat med en raksöm nedtil och med en falsk overlocksöm vid ärmarna (det var sista gången) se inägget ovan (ska få ny symaskin på tisdag)

i Halsen har jag kantat med en blå snedlå och sedan knäpps de med en tryckknapp. Jag blev nöjd och jag hoppas min kund oxå blev nöjd, får väl höra nästa gång vi ses. Nu vill dock min son ha en lika dan, stod och drog i de medan jag sydde och sa... "min, min min, tuta! (tuta=bil) även om han tyckte att bärgan var äcklig (smutsig) han tyckte att bärgan skulle tvätta och bada.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie



Tröjorna är jättefina! Är supernöjd med alla tre, sonen har dock inte fått använda dom än, vi spar dom till påskhelgen!!

"mamman på öppna förskolan"

2009-04-06 @ 15:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0