Live bilder på dopklänningen

Nu har jag varit på "mini semester" i Bromölla för att närvara vid min systerdotters  dop och för att besöka och umgås med min syster. Det är lite jobbigt att hon har flyttat 80 mil bort.... men det är otroligt smidigt att åka tåg, tar faktiskt bara 4,40 från stockholm till bromölla i skåne. (Sanna Nilsens hemstad)

Dopet gick bra, mina barn lät lite grann, men det var inte så konstigt dopet låg mitt i en lång gudtjänst och det är inte så roligt att delta i en gudtjänst när man är vuxen så hur kul är det då om man är barn, men med hjälp av en hel del torkad frukt (godis!) samt en risifrutti och ett antal bilar så gick det nästan hela vägen....  Min mamma gav upp efter dopet och skippade sista 10 mintuerna och gick ut med min son för att leka istället (jag tror hon var rätt glad att slippa, hon är inte så förtjust i kyrkan....) Men här kommer klänningen

Faddrarna, Tesse och Ida (Jimmys kusiner) Prästen, Jimmy, Ida och min syster Linda-my!



Min son fick en nya tröja med oranga flodhästar, såg att de andra barnen i hans ålder hade skjortor och slipsar men sånt tänkte jag inte kränga på min lilla två åring.  Det är var finare tyckte jag.





Man skymtar lilla syster ida på den vänstra bilden, hon fick ha sin lila klänning med lila velorbyxor som jag oxå sytt men lite tidigre i år.

Kommentarer
Postat av: anna

Jösses vad fin klänningen blev! Vad söta dina barn var i sina hemsydda outfits! Jag är mycket svag för den lila klänningen :-).

2009-02-24 @ 10:03:56
URL: http://www.odandulky.blogspot.com/
Postat av: Ett Tu Tre

Fina och stämningsfulla bilder. Dopklänningen är verkligen fin, men jag håller helt med att man inte måste sätta skjorta och slips på småbarn. Flodhästtröjan är hur fin som helst, och likaså dotterns velourdress, och passar ypperligt i sammanhanget (min åsikt naturligtvis).

2009-02-24 @ 12:33:19
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: Kasia

Vilken fin klänning. Din syster måste vara glad att hon har dig.

2009-02-25 @ 19:55:15
URL: http://kaisasskrin.blogg.se/
Postat av: Åsa

fint det blev med klänningen, och kul att se den lilla också! du får berätta mer på lördag!

2009-02-25 @ 21:46:44
URL: http://ozdeleau.blogspot.com
Postat av: Carina / Pyret

Hmm... var det inte Linnéa som döptes... ;)

Jätte fina bilder!

KRAM.

2009-02-27 @ 16:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0