Endast en limerosa luvtröja

Här är det segt värre, vi har drabbats av sjukdom efter sjukdom känns det som. Man är ständingt trött och seg och lider av sömbrist. Dottern har börjat vakna allt tidigare men vill inte lägga sig och sov i tid för det. Tur i alla fall att sonen sover gott om nätterna.

Men jag sydde i alla fall en härlig luvtröja i limerosa velor här om dagen. Den blev jättemysig, sti: 110. vet inte varför jag sydde den så stor, nu blir det att slänga upp den i min webshop istället. shop.uplandsgarden.se



Mönster: Mitt eget luvtröje mönster med raglan arm. Den här fick rosa muddar i ärmarna det blev en snyggt tyckte jag annars brukar jag bara fålla ärmarna. Jag gjorde luvan riktigt lång, ligger långt ner på ryggen när man har den på sig. Det tycker jag är häftigt och snyggt.
Tyg: Lime och rosa velor från mjuka tyger. Mudd från MG-tyger.

Jag älskar att sy mina luvtröjor, när jag är trött och inte orkar så mycket är det roligt att sy något man är säker på och kan och som alltid blir bra. Men ska orka sy lite nya tunikor har köpt lite roliga tyger på tradera som jag snart ska orka visa. Har även passat på att rensa lite i mina skåp och försöker nu även sälja av lite av de tyger jag har hemma, det börjar bli lite fullt här och var och väldigt mycket är inte i min stil, men någon annan kanske gillar dem, vem vet.

Se min tyg aktioner>>


Kommentarer
Postat av: Åsa

ser riktigt skön o gosig ut.. härliga färger också!

2009-03-04 @ 16:22:13
URL: http://ozdeleau.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0