Ett års presenter!!! till tre olika ett åringar

Halloj! Här har det varit lite dött, vi har varit lite sjuka och trötta och vinter deprimerade. Seghet och lathet och smygit sig  in och lagt sig som ett täckte... usch....
Tar energin ur en och gör att man inte orkar göra det där lilla extra som att blogga för erkänn, ni som bloggar det tar tid, väldigt mycket tid ibland. Spciellt vi som bloggar med bilder. Det ska fotas och redigeras och sedan läggas in, man måste sitta vid rätt dator för annars har man ingen sladd till kameran eller ett program som kan redigera bilder osv... osv.

Men i förra veckan fick jag en beställning från förskoläraren på den öppna förskola där jag och mina barn brukar hänga (är hemma på heltid med båda mina gullungar (min son på 2½ och min dotter på snart 1 år). Hon hade sett min dotter i ett par clownbyxor som jag sytt och ville ha ett par liknde till sitt barnbarn som skulle fylla ett till helgen. Så jag gick hem rotde igenom mina lager och tog med lite provtyger och så knåpade vi ihop ett set med byxa och tröja.
Det var hur kul som helst, har inte sytt något på flera veckor (förutom ett tyllkjol till min bästa kompis möhippa, hon gifte sig helgen som var!, Grattis! titta in på hennes blogg, finns kanske någon bild från bröllopet ozdeleau.blogspot.se

I all fall här kommer byxorna



Som ni ser återkommer lapparna på byxorna samt på tröjan, den gröna färgen på tröjan är mycket klarare i verkligeheten... blev inge bra när jag fotade och nu är den såld så nu kan jag inte ta ett nytt kort.

Men jag fick upp farten så det blev mer sålt. En vän till oss vars barn fyllde ett fick ett fin set med byxor och luvtröja med tyg från E-slöjd. Mönstret är mitt eget min inspiration från ottobre någon gång för länge sedan.





Sen blev det ytterligare ett kalas, en granne fyllde ett nu i lördags och då var vi bjudna på tårta så då sydde jag två fina tröjor till honom med. Det gick av bara farten det är ju kul att sy. Men man glömmer bort det när man hamnar i en svacka!


Dessa fina tyger känner ni säkert igen, de är från jotofex i söderköping.. den som ändå fick åka dit och köpa tyg....

ps, sen har jag varit jätteduktig att rensa och städa i mina tyg lager och sålt av minst 20 saker på tradera och mer ska det bli, har faktiskt inte köpt lika mycket även om det blivit några köp. Jag har även sålt saker via webbshopen och det var jättekul. Jag blev riktigt urglad, tänk att folk vill köpa det jag syr det är så kul. shop.uplandsgarden.se är adressen om ni vill titta in!

Kommentarer
Postat av: anna

Åh så mycket fint!! Håller med om Jofotex, det måste bli en utflykt för mig dit snart...

2009-03-16 @ 08:49:15
URL: http://www.odandulky.blogspot.com/
Postat av: June

Vilka fina kläder och vad mycket det blev när du väl kom igång! Det kan bli sådär ibland speciellt när man är/varit sjuk och inte orkar, så är det för mig just nu. Men då är det ännu roligare när man väl kommer igång.

2009-03-16 @ 08:59:45
URL: http://www.junebacken.blogspot.com
Postat av: Ett Tu Tre

Instämmer till fullo, det tar tid att blogga, och när tiden är kort går sömnaden före bloggandet, men det är kul att se vad andra gör. Roligt för dig att clownbyxorna blev så populära. Det är kul när andra också uppskattar det man gör.

Och ag kan knappt fatta att din dotter snart är ett år, tycker det är alldeles nyss som du presenterade henne här på bloggen ... hjälp vad tiden går ...

2009-03-16 @ 10:17:07
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: Jenny Blad

Wow vilka roliga kläder du gör Jenny! Det va kul att träffa dig på bröllopet och tack för kommentaren i min blog.



Kram Jenny

2009-03-17 @ 10:48:15
URL: http://www.jennyblad.se/blog
Postat av: Shamu

Du har jammen vært effektiv ser jeg.

Klovnebuksene er kjempekule! Er de fra BabyCool?

Utrolig mye fint har du sydd, og det er godt å se deg igang igjen. :)

2009-03-25 @ 19:31:55
URL: http://www.hobbyvimsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0