Triss i tröjor

En blå flodhästtröja med svart mudd.

Tyget kommer från joftec och mudden från Stoff och stil.
Den är sydd i mitt raglanmönster. stl 92.

En härlig tröja med tyg från JNY-design och svart interlock i ärmen.
den har kraftig röd mudd i ärmen från MG-tyger.

Jag har använt min nya coverpro och nu går det allt bättre,
Men vi är inte riktigt bästa vänner ännu.

Härlig elefant tröja med tyg från Joftex. Jag älskar elefanter så vi får se hur det blir med johanns nya tyg som kanske ska tryckas upp. Det ska bli kul.
Det är kul att ha en coverpro att kunna sy en färg på ovansidan och en på undersidan.
Det är nog det bästa.

1. Är täcksömmens ovansida, den här gången med svart (har inget brun overlock, tyvärr)

2. Undersidan är vit.

Till den här sömmen behövs bara tre trådar. Maskinen kan göra massor av andra sömmar så jag är lite sugen på att testa de andra snart men ska bli lite bättre på den här sömmen först.

Jag har testat tipset om att använda en pressarfot som är genomskinnlig och nu går det allt bättre. Ska bli så kul och se allt kul man kan göra.


Kommentarer
Postat av: Anna

Superfina!!

2009-11-10 @ 08:11:09
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Botilda

Det verkar som att vi är på samma stadium av coverprosömnad. Kul, och ibland frustrerande. Jag behöver en hel del mer träning (och en massa tillbehör...).



Fina tröjor med snoffsiga sömmar!

2009-11-10 @ 23:42:57
URL: http://tildetextil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0