Tröjor till son och dotter

Nu tänkte jag visa närbilder på tröjorna som min dotter och son hade på fotograferingen hos min kompis.
De är sydda bägga i tyg från JNY-design som jag köpte på syfestivalen i kistas nu i höstas och fick då även chansen att träffa henne och några andra bloggare så det var roligt.

Denna sydd i ett mönster från Ottobre desing vårnummret 2009 om jag minns rätt. jag tycker den är underbar, med sin rymliga halsppning plus att den är lätt att få på. Sen är den lång så den inte gör någon glipa och muddarna i ärmen gör att den sitter bra när de leker och äter. Toppen helt enkel.




Ber om ursäkt för den fula mudden, men min dotter hann smaska in sig lite god mat som satte sig rejält på mudden innan jag hann fota den.
Jag har sytt ner mudden med min nya coverpro och som ni ser är det varken snyggt eller rakt så jag och den har väl inte riktgit kommit överrens ännu, så det är tur att den var till dottern och inte till någon kund vill säga. Men dessa små missöden syns som tur var bara på nära håll.

Men har ni något tips tycker det är svårt att sy rakt med min coverpro, man ser ju inte riktigt var man är på väg, speciellt i halsen där det är svänger så mycket. min pressarfot är enorm.

Min sons tröja!


Den är en helt vanlig raglan tröja (min favorit) som ni märkt kanske. Den är sydd med min husqvarna overlock 910 och min coverpro Pfaff och jag är rätt nöjd med att jag inte använde den vanliga symaskinen till en enda sömn, nu var jag dock så lilla tvungen eftersom den vid det här tillfället hade lagt av. (Nu har min pappa lagat den) Det vita ni ser i halsen är mitt fel, jag glömde byta undertråd i pfaffen när jag skulle sy täcksömmen i halsen... som sagt, jag hon håller på att lära känna varandra.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej,



Fina tröjor! Djungeltyget är verkligen underbart - måste nog köpa på mig några fler meter att ha som hyllvärmare tills bättre idéer faller på :-)



Jag skulle tipsa om att köpa till en annan pressarfot, då den vanliga är precis som du säger - enorm! Det finns ju en som bara är en "Clear foot" och så har du "center guide"-foten också. Skillnaden är en metallbit som sitter i mitten på den senare och som då kan följa en skarv eller så.



Att min CP syr 'orakt' beror dock på mig och att jag är onogrann, undrar hur man åtgärdar det på smidigaste sätt?? ;-)







2009-11-09 @ 10:17:17
URL: http://sabygard.blogspot.com
Postat av: Anna

Så snygga! Grattis till CP´n, ni är nog bästisar snart :-), måste spara till en jag med...

2009-11-09 @ 11:54:27
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: kia

åh, en CP...det vill jag oxå ha....hmmm, snart e det ju jul ;).

fina tröjor måste jag säga, tygerna är fantastiska o som du skriver så syns ju inte sömmarna annat än på nära håll. Snart e du polare med CPn ska du se.

2009-11-09 @ 16:09:39
URL: http://barnsligtretro.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0