Tokig klänning!


Här är en klännning jag inte bloggat om, den är lite tokig. Hittade lite stuv bitar här och var och knåpade ihop den.
Skulle nog inte haft ett så ljust tyg som ficka på magen. Men det är lätt tänkt efteråt.
Det vita med härtat är som sagt en jättestor ficka för händerna eller för en drös med skaker. Det är upp till den som har på sig den.

Har bara gjort den i en storlek men det blir nog fler.
Överdelen på klänningen är sydd i ett tyg som betår av massor av små olika tygbitar.
Jag fick det tyget av en granne på landet. Hon hade 10 meter som hon köpt på en markand i någon land i afrika hon besökt. Men hade ingen aning vad hon skulle göra med det....

Jag har fått massor av tyg
Jag vill inte klaga men jag har fått väldigt mycket tyg, ibland av vänner och släktingar och nu senast av en granne vars fru avlidit lite för tidigt pga av en hjärntumör. Hon hade massvis med tyg, band spännen osv. (hon sydde häst-täcken) jag har fått fylla min vovlo två gånger för att få med mig allt hem. Så det är otroligt mycket tyg. Dock inte alltid så lätt att veta vad man ska göra med det... 10 meter svart teddy. 10 meter grovt bomuulstyg i grönt och marinblått. bävernylon 10 meter, fuskläder 10 mete osv.. tyger till hässttäcken... men han skulle slänga det och det känns ju hemskt för det är ju bra fina saker.. Men vad ska man göra med allt?
Just nu står det staplat i min dotters rum från golv till tak. Som tur vad sover hon fortfarande i vår rum. men inte länge till. Och jag måste nog sy från morgon till kväll för att det ska minsta och vad ska jag sy... knappas hästtäcken.. jag har inte ridit i hela min liv.


Kommentarer
Postat av: Helena

Verkligen färgglad! Det kan ju behövas så mörkt och dystert som det börjar bli ute nu! Du får lägga ut lite tyger till försäljning, det är säkert någon som vill köpa. Bävernylon funkar väl bra att sy överdragsbyxor av t ex?

2009-10-19 @ 22:21:35
URL: http://lillofant.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0