Väska i brunt

Här kommer en väska som min systers svärmor har beställt till en vännina.
Beställningen var den här modellen som ni ser nedan och som jag sytt många gånger tidigare. Det skulle vara svart jeans och brunt mönstrat tyg i mitten, gärna marimeka inspirerat. Jag har inget brunt marikemko men jag har detta och jag tyckte det passade.
Jeanstyget var oxå slut hemma hos mig, men jag hadde grov kraftig indisk bomulls som jag tyckte passade precis lika bra. Jag har väl konstnärlig frihet tänkte jag.

Modellen har jag sytt tidigare hur jag gör kan ni se här>>

Väskan har som ni kanske sett, samma foder tyg som väskan utsida. Jag har en svart ficka i indisk bomulls inuti. Den har en dubbelfunktion. Dels är det en ficka med lock. Men bakom är det en ficka som stängs med tryckknapp. Två fickor i en. Fickan med lock stängs med kardborre.

Hela väskan är fodrad med ett polyester vadd på ca 3-5 mm. det ger en skön känsla till väskan. den känns lite mer exklusiv och mysig.

Ibland gör jag med blixtlås. väskan stängs med en tryckknapp.

Har ju som plan att sy lite andra väskor, men får jämt, beställningar på just den här modellen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Underbar!!

2009-11-01 @ 06:51:34
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Beata

Snygg!

2009-11-03 @ 19:30:14
URL: http://www.beatablogg.blogspot.com
Postat av: Ett Tu Tre

Alltid lika roligt att se fina väskor som dina. så inspirerande. Jag har umgåtts med väskplaner i flera månader nu, ska se omdet blir nåt av det före årsskiftet.

Mycket annat fint har du också gjort ser jag. Kul!

2009-11-03 @ 23:04:06
URL: http://www.ett-tu-tre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0