Bilklänning

Jag fick en förfrågan på min blogg för ett tag sedan varför det inte fanns några bilklänningar att få tag i så jag sa helt enkelt att jag kunde sy en, inga problem och då hade jag precis fått nys om det här fina tyget från Stoff och stil så jag beställde hem det snabbt som blixten. Ni har ju redan sett tröjan jag sydde till sonen och den till grannpojken.

Flickans mamma ville ha en enkel lånärmad a-klänning me vi piffade till det lite extra med lite olika färger i muddarna. Det blev jätteroligt tyckte jag.

Tyvärr har jag fått höra att känningen var lite stor, men det var för att hon hade beställt en förstor klänning inte att jag sytt den för stor, så det var skönt att höra.

Tyget: Soff och stil, och muddarna från MG-tyger och sundbyberg textilaffär.
Mönstret: en raglan tröja från ottobre som jag har gjort om till en klänning samt minskat halsvidden lite.

Sen kan jag även berätta att jag varit på min första mönsterkonstruktions kurs idag på folkuniversitetet och det var jättekul, otroligt spännade och lärorik, det var dock inte så svårt trots att det var sent på kvällen och jag jobbat hela dagen. jag fattade allt hon sa, så det bådar gott för den här terminen.

Nu håller vi på att rita grundkjolen, så vi kommer göra en toalit lite senare och sen ska jag sy upp den till mig själv och det får ni se om några veckor. Undertiden kommer nog en massa andra saker oxå.

Jag hoppas jag hinner med allt. Men som jag hört andra säga, om man måste ta bort något så blir det nog bloggen, det är ju roligare att sy än att blogga, faktiskt!!

 

 




Kommentarer
Postat av: Mockolini

Oj vilken rolig, min I tycker om bilar men jag tycker det är svårt att hitta fina bil tyger med mycket färg på! Men det hade du lyckats med super tuff =)

2009-09-25 @ 10:35:06
URL: http://lillanstrolltyg.blogspot.com
Postat av: Anna

Jättefin! Härligt tyg!!

2009-09-25 @ 17:46:37
URL: http://odandulky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0