Flodhästtröja

En beställning från en kompis på jobbet, som har en liten dotter på dryga året. (jag har en dotter på 1½) så vi har rätt mycket gemensamt. I alla fall, jag hade med mig alla mina kläder som jag har hemma med mig till jobbet en dag, för att folk hade frågat och jag sålde rätt bra med tanke på att jag inte har så många arbetskamrater och jag fick även en hel del beställningar bland annat det lila setet ni såg i förra inlägget och den här lilla tröjan.
Det är riktigt kul att sy till arbetskamrater måste jag säga, men man får alltid lite press när man syr till folk man känner.

Hon ville ha den med svart ärm och jag gjorde även svart mudd. Har kommit på att jag nog helst vill ha mudd på alla barn kläder under fem, så man kan dra upp ärmen när de ätar osv. Det är praktiskt helt enkelt!

Det gick snabbt och lätt att sy, börjar bli rätt säker på tröjor.

Men bara för att jag börjar känna mig säker har jag bestämt mig för att utmana mig själv och från och med nästa torsdag ska jag läsa mönsterkonstruktion på folkuniversitetet på kvällarna efter jobbet, hoppas jag inte blir för trött bara, så jag orkar jobba. Men man får väl sova någon annan gång i livet. Eller hur!

Kul ska det bli i alla fall, berättar mer när jag har börjat!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh! etyder detta att du snart kommer finnas i stan då och då????

2009-09-19 @ 23:45:27
URL: http://www.ozdeleau.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0