dopklänning i linne del 1

Nu ska jag sy min härliga dopklänning i linne med ett träd målat på framsidan. Först gången var förra året till min systerdotter i Bromölla. se här
Nu till en ny kund i Uppsala, det är spännde att få vara del av en sån stor dag!
Nu är i alla fall del ett avklarad..
Klänningen är sydd i härligt mjuk linne som faller underbart och är mjuk mot det lilla barnets kropp!

Detaljer är rynk i midjan, och en liten gosskrage, ärmarna har denna gång en bit av sidenbandet som avslut så man kan reglera vidden på ärmen med en liten rosett om man vill.
Knäppningen har vi valt att göra med tre stycken band som är insydda i fodret på bystpartiet.

Vi har ett brett band i midjan som jag är lite fundersam på hur man ska fästa, på bilden har jag endast fäst med små styngn mitt bak, i sidan och mitt fram i rosetten, men då kan den glida liten så det lutar mot att fästa hela bandet med små små styngn runt hela midjan...
Om man nu har den runt hela midjan... jag är fundersam...

Sen är det dax för del två... målningen, alltid lika spännade som kul. Övar lite först på alla spillbitar av linne jag har först!










Kommentarer
Postat av: Gisela

Guuud vad fin den är!! Älskar den gröna färgen till det där härliga vita linnetyget. Du har verkligen blivit så duktig på att sy, fast det har du ju alltid varit men det syns att du tränat mycket nu :)Jag är jätteimponerad! Måste träffas och planera valborg. Kram kram

2010-04-21 @ 17:47:23
Postat av: Fotograf OzDeleau

den kommer bli så himla fin!!!!

2010-04-23 @ 22:54:45
URL: http://www.ozdeleau.com/blog
Postat av: Anna, od Andulky

Jättefin! Älskar väskorna ovan, kunde dock inte kommentera det inlägget???

Trevlig helg!

/Anna

2010-04-24 @ 18:06:07
URL: http://odandulky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0