tröja i lila med elefanter


Här är tröjan som min kollega köpte, Lila flodhästar från Jofotex.
Jag planerar att åka till deras butik i söderköping och shoppa loss, speciellt på deras tåg tyg som jag har blivit förälskad i. Skulle ha åkt i söndags men jag blev dunder förskyld och bara ligger och surfar framför datorn... skit tråkigt och små stressade när man har lite beställningar som ligger och väntar plus att man har sylust men är för trött för att ta sig ur soffan.

Jag älskar föresten min coverpro som gör så fina täcksömmar. Men ska lära mig att använda bandkantaren jag köpte för just nu fungar den inte för mig!




Sen ett par matchade byxor i velor i stl: 62 (det är smått att sy i men roligt måste jag säga!)
Jag brukar ju sy med mudd uppe och nere men testade här att sy i en bred resår i stället och vika in den och sy fast den med coverpron. Det är snyggt men mycket svårare tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Linda / Roblin

Så fint - påminner väldigt mycket om ett set jag sydde till lillan i höstas - bra smak med andra ord :-)

2010-02-05 @ 23:20:54
URL: http://roblinroblin.blogspot.com
Postat av: Anna, od Andulky

Jättefint set!

2010-02-07 @ 06:48:38
URL: http://odandulky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0