Dockkläder

För ett tag sen lovade jag att sy dockkläder till dockorna på mina barns förskola och så äntligen slog jag slag i saken tog med mig en av dockorn hem och sydda på frihand upp lite kläder.
Jag hade inget riktigt mönster utan ritade bara lite.
Det är ju bara en dock och så valde jag att sy i trikå.

Så blev det. Lite tröjor, några kjolar och lite byxor.

Det var rätt kul men det blir nog inga fler på ett tag.
Min egen dotter leker ännu inte så mycket med dockor och är för lite för att önska sig något men vi får väl se vad framtiden vill.

 


Kommentarer
Postat av: Anneli

"Rita på fri hand". Jag är verkligen imponerad av dig och ditt arbete Jenny!

2010-03-03 @ 16:42:35
Postat av: Maggan

Hej

Jag googlade runt på trikåtyger, och kom till din fina blogg, med alldeles underbara kläder som du har sytt.

Var köper du tyget, är jätteglad om du kan tippsa mej. Har lovat att sy lite mössor (till 10-åringar)

då skulle de bli glada.



Många Kramar

/Maggan

2010-12-04 @ 22:23:51
URL: http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0