prickiga luvtröjor samt nytt liv!

Mitt favvomönster igen.
Den här gången i ett prickigt joggingtyg som är så där härligt flossat på insidan.
Tyget är tyvärr lite styvt och inte så elastiskt som jag hade hoppas, därför är de lite trånga i huvudet men småhuvad barn kan ha dem...

Så blir det ju ibland.
Tyget fick jag av en kompis som fydat det på Röda korset loppis.


Stl: 80 med en luva som går hela vägen till knäna. Inte så praktist men sött!
Sen sydda jag även en i stl: 104.

 

Jag har lite tyg kvar och det blir nog att man syr byxor av det. Blir nog snyggt till våren!
Har börjat anmäla mig till vårens markander så man får böjra bygga upp ett lager igen.

Fick en återförsäljare för mina väskor i Västervik Carlbarks studio Ars som säljer retorkläder och väskor och andra roliga saker, har tyvärr ingen internetbutik så jag kan visa men mina väskor passar nog bra in där tyckte hon. Roligt tyckte jag!

Sen har jag kanske inte berättat att jag kommer att säga upp mig från min jobb som lärare.
Jag jobbar terminen ut men sen är det slut! Ska börja jobba hos min vän och snart kollega Åsa Deleau Wilkund som har en fotografatelje vid Odenplan i Stockholm.
www.ozdeleau.com till sommaren byter den namn till Ateljen vid Odeplan detta eftersom både hon och jag kommer att jobba där. Ska bli riktigt spännade!
Så Snart kommer jag att titulear mig både fotograf och lite hobbysömmerska för jag kommer att fortsätta sälja min barnkläder och då även på plats i butiken... Vi har mycket barnfotograferingar så det blir bra om det hänger massa barnkläder där. Hoppas på god affär för alla inblandade!

Livet är så spännade händer nya saker hela tiden.
Får väl skapa en fotoblogg i framtiden så ni får se mina fotografier men nu räcker inte tiden till, det finns en gräns hur många yrken man kan ha samtidigt och ändå hinna med hem och familj!

Kommentarer
Postat av: Nette/Rostis

lycka till! och hoppas det blir just så kul som du tror :) !!

2010-03-19 @ 22:37:40
URL: http://rostis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0