Väska i grönt och jeans

En till väska i min nya modell, med jeanstyg i botten och ett färgat tyg upp till, det ska komma en beskrinvinng snart bara det finns tid, jag har nästan aldrig tid att blogga. Nu tar "Livet" för mycket plats!

Först ska man sy, sen göra lite hemsidor, planera för mitt nya liv som fotograf, jobba på mitt riktiga jobb som ger fast lön, barnen, städa, laga mat, och umgås med familj och vänner och jag måste erkänna bloggandet kommer nog i sista hand men ibland klämmer man in det trots att man kanske borde städa.

Men jag får lite beställningar på den här modellen lite titt som tätt eftersom jag själv går runt och bär på en sådan och då blir folk nyfikna!

Just den här har ett fack på framsidan för morgontidningen, metero eller vad man nu tar med sig och istället för att prångla ner den i väskan finns det ett snyggt fack att rulla in den utanpå... jag gillar den i alla fall.

Sen har den ett blixtlås, två små ytterfickor till typ, busskort eller dylikt. Samt fyra fack på insidan.
Tyget är grönt och jag har därför gjort alla stickningar på jeanstyget i grönt!
Väskan tog tid eftersom min symaskinn gick sönder mitt i arbetet och fick lämnas in på två veckors service en det är nog inte så konstigt, jag har i princip sytt på maskinen varje dag i fyra år... det behövde nog åka på en spavecka precis som vilken annan människa!








Jag blev supernjöd, den är lite knepig att få ihop även om det är rätt enkla delar, men att få den snyggt vändsydd vid blixtlåset och alla foder det är inte det enklaste! men det går med lite jävlarannanmma!

Kommentarer
Postat av: Helena

Du syr så himla snygga väskor! Jag försökte mig på att vändsy en necessär häromdagen men fattade inte hur man skulle få till dragkedjan snyggt. Slutade med att jag fick sy den sista biten för hand.



Angående haklapparna och kantband, nej jag har ingen sådan där bandkantare utan det är helt vanligt bomullssnedslå, alltså ingen trikå, som jag har vikt runt kanten och sytt på den vanliga maskinen. Inget konstigt :)



Glad påsk!

2010-04-03 @ 21:12:32
URL: http://lillofant.se
Postat av: Hevelin

Men åhh vilken fin! Jag skulle absolut vilja sy en väska men har en hel del kvar att lära... Och dessutom är jag kräsen vad gäller modell. Sedan att hitta ett mönster till det man fastnar för är ju ännu svårare. Men din var ju riktigt riktigt fin! Även om det skrämmer mig att den verkar knepig att få till. =)

2010-04-15 @ 14:57:46
URL: http://itchipysslar.blogg.se/
Postat av: GOBLIgobli

SNYGG!! Den där tidningsfickan har jag aldrig sett förr och den var helt genial i sin enkelhet. Toppenidé verkligen.

Och visst är det så att en väska kan se enkel ut men vad man kan få jobba med detaljerna!

2010-04-25 @ 19:01:08
URL: http://gobligoblisyr.blogspot.com
Postat av: Ceber

Jaaaa, en sådan vill jag också sy! DEt vore toppen om du kunde publicera mönstret på "Väska i grönt och jeans"!

2010-04-30 @ 15:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0