klänning i linne med träd

I resttyget från dopklänningen blev en liten linneklänning i stl: 92
Den blev oxå såld, samma dag som den var klarsydd, till en granna som skulle på kalas!
Det är faktiskt riktigt praktist med butik på tomten har jag upptäckt!

Nu vill grannen ha en till klänning med gärna med ett rött eller blått träd, till kusinen till
Den som fick den här klänningen!
Så nu får man sätta sig att måla och sy igen! Roligt!



Den har en enkelt linnetyg nedtill, mjukt och härligt!
Upptil har jag använt vittrikå med vit mudd i hals och ärmhål.
Så att den både ska vara snygg och bekväm att ha på sig!
Den kan tvättas i 60 ° C jag har testat!
den kan till och med torktummlas, jag provmålade på
Både trikå och linne, tvättade och torktummlade och inget hände
med färg eller form! Men det är klart om man gör det många
gånger slits trycket men för enstaka tillfällen kan torktummla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0